نماینده مردم گیلانغرب، سرپلذهاب و گیلانغرب از تعطیلی و در آستانه ورشکستگی قرار گرفتن 90 درصد از معادن قیر طبیعی گیلانغرب خبر داد و گفت: بسیاری از استخراج کنندگان نیز به دلیل متضرر شدن و بدهی راهی زندان می شوند و دولت هیچ تدبیری نسبت به این دو مساله نمی اندیشد
کد خبر: ۴۴۴۹۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱ 20 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از کرد پرس،فرهاد تجری ، با بیان اینکه شهرستان گیلانغرب از جهت معادن قیر طبیعی یکی از منحصر بفردترین مناطق کشور است، اظهارداشت: با وجود آنکه 70 درصد از قیر طبیعی کشور در معادن این شهرستان استخراج می شود اما تاکنون هیچ برنامه و حمایت خاصی از جانب دولتمردان نسبت به این موضوع صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: علیرغم مکاتبه ای که با وزیر صنعت، معدن و تجارت برای حل مشکلات معدن داران و استخراج کنندگان قیر طبیعی این شهرستان داشتیم اما هیچ پاسخی دریافت نکردیم.

نماینده مردم گیلانغرب، سرپلذهاب و گیلانغرب تصریح داشت: عمده معادن قیرطبیعی شهرستان گیلانغرب متضرر و در آستانه ورشکستگی هستند ولی متاسفانه نه تنها تسهیلاتی برای آنان در نظر گرفته نشده حتی گاها در احتساب حقوق دولتی اشتباهاتی رخ داده و حقوق های اضافی و عوارض دولتی برای آنان در نظر گرفته اند.

وی تاکید کرد: در این خصوص تذکرات لازم را به وزیر مربوطه داده ایم اما در سیستم بوروکراسی وزارت صنعت، معدن و تجارت این پیگیری ها راه به جایی نبرده است و درخواست ها بایگانی می شوند.

تجری از تعطیلی و در آستانه ورشکستگی قرار گرفتن 90 درصد از معادن قیر طبیعی گیلانغرب خبر داد و افزود: بسیاری از استخراج کنندگان نیز به دلیل متضرر شدن و بدهی راهی زندان می شوند و دولت هیچ تدبیری نسبت به این دو مساله نمی اندیشد.

وی اظهار امیدواری کرد در کابینه جدید دولت نسبت به وضعیت و حل مشکلات معدن داران کشور توجه صورت گیرد.

نماینده مردم گیلانغرب، سرپلذهاب و گیلانغرب عنوان کرد: مقررات دریافت عوارض دولتی از معدن داران باید اصلاح شود.

وی در پایان یادآورشد: وقتی وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت نسبت به بدیهی ترین حقوق معدنکاران این شهرستان بی توجه است و آن را تامین نمی کند پس نمی توان انتظار انجام فعالیت های کلان تر مانند جلوگیری از خام فروشی محصول را از آن داشت. تا این وضعیت باشد امیدی به دولتمردان نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار